Wednesday 5 December 2012

Koleksi Cerita Lawak I


Lawak 1 :

Sepasang atuk dan nenek yang akhir-akhir ini menjadi pelupa dalam segala hal.. akhirnya pergi menemui doktor.. Dokter mengatakan bahawa secara fizikal mereka sihat saja. Doktor menyarankan agar mereka membiasakan diri untuk menulis apa saja untuk membantu mereka mengingat segala perkara.

Suatu malam kedua atuk dan Nenek tersebut sedang menonton TV...Tiba-tiba si atuk berdiri..

Nenek : "Mahu kemana?"

Atuk : "Oh aku mahu ke dapur untuk mengambil segelas air"

Nenek : "Kalau begitu.. tolong bawakan aku AISKRIM VANILA"

Atuk : "OK .."

Nenek : "Eh tunggu.. sebaiknya abang tulis dulu supaya tidak lupa"

Atuk : "Ah tidak perlu.. aku ingat... Aiskrim vanila kan?"

Nenek : "Kalau begitu tambahkan strawberry dan krimnya"

Atuk : "Beres .. !!"

Nenek : "Ah sebaiknya tulis semua pesananku itu..nanti pasti abang akan lupa semuanya"

Atuk : "Jangan Bimbang.. aku masih ingat.. Aiskrim vanila..strawberry dan krimnya bukan?"

Dua puluh minit kemudian Si Atuk datang dan memberikan kepada nenek sepiring daging dan beberapa biji telur rebus.




Lawak 2 :

Seorang ibu sedang sibuk di dapur mendengar anaknya yg baru berusia sepuluh tahun bermain di ruang tengah. Si ibu mendengar anaknya berkata begini... 

"Para penumpang.. Encik2 dan Puan2 keparat sekalian.. dipersilakan naik ke pesawat dan duduk di kerusi masing2.." 

Si ibu terkejut, bergegas mendatangi anaknya dan berkata : 
"Nak ooo Nak.. kan ibu dah kata.. jangan gunakan kata-kata kotor seperti itu. Sekarang.. engkau kena hukum... berdiri diam di dapur selama 2 jam!" 

Dua jam kemudian hukuman pun berakhir. Si anak terus saja meneruskan permainannya. Si Ibu di dapur kembali mendengar anaknya berkata-kata dalam permainannya itu... 

"Para Penumpang.. Encik2 dan Puan2 yg dihormati. Sebentar lagi pesawat kami akan terbang. Silakan Naik dan duduk ditempat masing2... Selamat menikmati penerbangan kepada Encik2 dan Puan2 yang terhormat" 

Ibu yg di dapur tersenyum puas.. tetapi kemudian didengarnya lagi anaknya meneruskan ucapannya, "Bagi yg ingin memprotes kerana penerbangan ini terlewat DUA JAM... Sila protes kepada wanita jahanam yg kini berada di dapur!"


Lawak 3 :

Botak: Aku pelik la...
Jamil: ko kenapa botak? marah marah dah macam Power Rangers aku tengok..
Botak: Aku menyampahlah...asal aku beli barang ni je mesti orang tanya aku nak buat apa dengan benda tu...Suka hati aku la kan...
Jamil: Wah,ko beli benda ape tu?
Botak: Ni...aku beli sikat rambut...
Jamil: Ko nak buat apa dengan benda tu Botak?
Botak : @#@$&^&*


Lawak 4 :


Suatu hari di kedai makan...

pelanggan: Bang,mari sini sekejap..

pelayan : ye saye, ada apa encik?

pelanggan : saya ada masalah dengan sup saya ni..

pelayan : kenapa encik?

pelanggan : cuba kamu rasa sup ni..

pelayan : kenapa? sup ni terlalu masin ke encik?

pelanggan : tak, cuba kamu rasa dulu..

pelayan : ke sup ni terlalu panas?

pelanggan : takkkk, cuba le kamu rasa dulu..

pelayan : ok, baiklah... eh, pahitnyerrr yark! 

pelanggan : haaa... tu la masalah dia.. ! Sup ni ada lipas!..makan la sup ni sampai kenyang..nahh hirup lagii



Lawak 5 :


Bakar bin Suruh

Cerdik seorang budak...

begini ceritanya..... dalam sebuah kampung.. ada seorang budak bernama Bakar Bin Suruh... pada satu hari... ayahnya meminta si bakar pergi ke pekan untuk membeli gula.. bakar pun pergi...

Dalam perjalanan,, tiba2 si bakar terlihat rumah terbakar...dia pun nak menyibuk tengok kejadian itu... dan tiba2... seorang polis bertanya kepada org ramai yg berda di sana...
...
Polis: Siapa Bakar???

Bakar: Saya.... (dengan selamba biawak menjawab)

polis: siapa suruh???

Bakar: Bapa saya...


No comments:

Post a Comment

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bersumber dari : http://www.abyfarhan.com/2013/01/cara-membuat-like-box-facebook-melayang_4.html#ixzz2JSICtrSO Follow us: @aby_farhan on Twitter