Thursday 15 November 2012

Menukar Button Start Dengan Mudah :D




Assalamualaikum :D
Dah lama saya tindak mengupdate blog saya ni ..huhuhu.
Ok entry kali ni saya nak share tutorial macam mana nak tukar button start atau dikenali sebagai orb . Hari-hari kalau kita on PC/laptop mesti tengok button start yang sama sahaja :D So saya akan tunjuk kan cara menukar nya :D

Mula2 download sofware yang akan kita gunakan nanti :D
Download Link:

Fast download:
Link 1 (kalau x keluar cuba Link 2)

Link 2


Then dah download korang pergi ke tempat dimana korang simpan sofware yang korang download tadi.
Dah jumpa ,right klik dan extract file kemudian klik OK :D


So bukak sofware tu then pandai2 lah korang guna :D


Ok sekarang ni korang leh lah tukar button start korang menjadi sharingan ke ,CS ke, dan macam-macam lagi :D
Korang leh edit gambar korang sendiri tapi ia agak merumit kan kerana kena foto anda kena dalam format bmp.So kalau nak edit foto korang tu kena rujuk at google atau pon boleh menghubungi dari fb saya atau email. :D

P/S: Kalau nak koleksi button start boleh PM Saya di facebook saya :D
       Dan ni button start yang saya gunakan sharingan :D



Email : kodcxmagic@gmail.com << Klik Sahaja
PM me at Fanpage : JMB



*Share lah nanti dengan member2 korang ^_^

No comments:

Post a Comment

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bersumber dari : http://www.abyfarhan.com/2013/01/cara-membuat-like-box-facebook-melayang_4.html#ixzz2JSICtrSO Follow us: @aby_farhan on Twitter