Wednesday 4 January 2012

Lagu Malaysian Boy Ciplak lagu American Boy

Assalamualaikum,ok kali ni saya nak kongsi lagi satu lagu yang popular kat Malaysia iaitu Malaysian Boy.Lagu ini di nyayikan oleh penyayi-penyayi Malaysia iaitu Altimet,DJ Fuzz,Point Blanc,Rabbit Mac dan ILa Damania.Kalau korang belum pernah dengar lagu ni,ni adelah video klip tersebut.

Video:


Ok korang dah dengar bukan?Ok kenapa  saya kata lagu ni ciplak?Ok kita dengar pulak lagu American Boy nyayian Estelle feat. Kanye West.
Ini merupakan video yang dimaksudkan.

Video:





 Korang dah dengar kan???Sama tak rentak lagu tu??Betul ke lagu Malaysian Boy ni tiru lagu orang barat?Disebabkan ni timbul kontroversi dan pelbagai reaksi berkenaan lagu Malaysian Boy.
Sebenarnya lagu ni bukan meniru lagu American Boy,sebenarnya ialah lagu Malaysian Boy ini adalah projek dari astro semperna program Suara Kami 2011.Kalau mahu lagi lebih lanjut pasal cerita ini   klik ni :http://www.admiralhafiz.com/2011/09/kontroversi-lagu-malaysian-boy-ciplak.html
P/S:Sebenarnya saya dapat info dari kawan saya,sebab itu saya post pasal hal ni.Maaflah kalau ade yang mengatakan saya ni lambat tahu .:)


1 comment:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bersumber dari : http://www.abyfarhan.com/2013/01/cara-membuat-like-box-facebook-melayang_4.html#ixzz2JSICtrSO Follow us: @aby_farhan on Twitter